Khamis, 24 September 2009

cerita baru..

Assalamualaikum..

alhamdulillah dan insyaAllah di dalam blog tingkatan ini akan tersiarnya cerita yang akan ditayangkan mengikut episod..jadi antunna semua diharap jangan ketinggalan untuk membaca cerita ini...cerita ini hanyalah rekaan semata-mata,tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang sudah mati..
tajuk besar tak tahu...

Aku menghadap ke belakang menghalakan muka kearah baratku,
di situ.. seakan-akan cahaya merah semakin menjulang ke langit..
apakah kiamat??

huh!
aku tersedar rupa-rupanya, aku terlelap tadi..

_______________________________________________

"kau pasal ah??"
senyuman masih tak lekang dari bibirnya..
"kau pikir, kau senyum macam tu.. aku senang je nak bagi kau blah??"
dia masih tersenyum..

"aku tak kisah, kau nak tengking-tengking aku.. asalkan..
kau bahagia dengan ape yg aku sudah buat.. walaup0n,
aku taw kau tak taw ape yang aku sudah buat kan??"

"kau pikir, aku nak terhegeh-hegeh mintak maap kat kau??"
'Raqiz' masih lagi tersenyum..(RaQiz gabungan name Rabiya+Aqila
+Azra, kwn yg plg syg)

alunan ayat2 Al-Quran merdu menjadi halwa telinga 'SyaZi'
(SyaZi gabungan name Aisyah ngan rahsia~)
"urmm.. RaQiz, rasenye.. dia tak kan dengar cakap anti!"
SyaZi sakit hati apabila teman rapatnya di tengking begitu..
dia cuba meleraikan..

"ana tak rase yang anti dah penat dengan dakwahkan??
dan ana rase, anti masih mahukan teman ana ke Syurga??
nak kan??"
SyaZi tersenyum.. dia menyentuh bahu pemuda yang menengking RaQiz..

PEMUDA??

"weh!! kau pikir, dengan perangai macam ni, mama tunggu ke nak jumpe
ngan kau kat sane?? mama ade cakap ke?? mama nak anak mama jadi jahat??
mama tak ckp kan?? kau pun tahu.. bukan ke RaQiz yang bagi JiFa mas0k
h0spital.. kau ingat aku suke ke die mas0k h0spital?? ke RaQiz bukannye
memang nak cederakan JiFa!! kau pikir la biar waras.."
SyaZi mengerutkan dahinya, bukan niatnya untuk memarahi adik nya begitu,
cuma dia juga tidak tahan dengan perangai adiknya yg kian menjadi-jadi..
dia rasa bersalah terhadap temannya RaQiz..

"tak ape lah SyaZi.. ana tak kisah pun.. 1 hari nanti, WahSyi mesti tahu..
dan waktu tu, WahSyi dah dapat pikir dengan matang.."
RaQiz tersenyum..
dia tahu, risik0 nya tinggi untuk mendermakan c0rnea matanya kepada
JiFa, namun dia berasa perlu menebus kembali kesalahannya..

JiFa masih bayi, mamanya meninggal semasa melahirkan nya..
bkn dia yang minta mamanya mati, tetapi.. TAKDIR Allah lah itu..
RaQiz tidak mahu masa depan BAYI kecil itu musnah kerananya..

________________________________________________

apakah kiamat sudah dekat, sehingga aku termimpi-mimpi tentang nya??
apakah aku sudah bersedia jika ia benar-benar sudah dekat??

aku melangkah ke mus0lla.. membasahi muka ku dengan wuduk..
kemudian s0lat 2 rakaat.. kini aku.. terasa lemah memikirkan
KIAMAT sudah DEKAT!

(ape kaitan 2-2 cerita kat atas ni??
nak tahu?? hehe.. teruskanlah membaca!)



ok yang ini episod satu..jadi jika ingin mengetahui apa sambungannya,jangan lupa untuk mengikuti cerita tersebut sehingga habis...

salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan